A napokban sorra érnek marketinggel kapcsolatos megrázkódtatások, mindenféle atrocitások. Speciel megelégeltem.

A végső cseppek kezdete egy hírlevél volt, melynek küldője megkérdezte: „Akarsz-e sokkal többet keresni másoknál?” Részemről itt szakadt el a gatyagumi.

Úgyhogy ez úton is üzenem a feladónak:

Nem, nem akarok többet keresni másoknál.
Egyáltalán többet nem akarok keresni.
Kerestem én már bőven eleget.
A legrosszabb esetben is találni akarok és fogok.

Ezek után megérkezett a PIROS boríték. (Meg kéne nyomni barátom a Caps Lockot! Köszi, azóta nem kell nyomva tartanom a Shiftet!) Szóval így egészen nagybetűsen piros. Óriási, világot rengető titkot rejt nekem és gyermekemnek.

Képzeld el, ez akkora titok, hogy eddig csak az összes hírlevél olvasóhoz jutott el (idén minimum másodszor), meg pár millió TV néző láthatta, ha épp azt az adást nézte ahol elmondta a levél küldője a titkot, ami még mindig titok.

Szóval köszi, édesek vagytok,
de nem kérek PIROS borítékot.
Sőt egy vasat se fizetek azért, ami a csapból is folyik.

Itt jött az a pont, amikor nehéz volt eldöntenem sírjak, vagy nevessek, esetleg sírvaröhögjek azon, mennyire hülyének néznek mindannyiunkat.

De még akadt folytatás. Megérkezett a „Mi weboldalunk vált meg téged!” c. marketing büszke gazdája a „melyik cégtől rendelnétek szívesen - nálunk” szöveggel. (Levevős majomgyáros, ha valaki hagyja magát, de reménykedtem, hátha lesz benne spiritusz. Nem volt.)

Válaszoltam, hogy nem a partnerük még, de írjon e-mail üzenetet. Írt. Nem kellett volna. Sehol egy fél centi liftmarketing, semmi, csak annyi írtam, keressen. Válaszomra, miszerint valami ajánlatot vártam volna (legalább egy időpont egyeztetés felajánlás, vagy ilyesmi) azt kaptam: vevőknek a weboldalon kint van minden, a partnereknek szóló anyag meg üzleti titkokat tartalmaz.

Nincs annyi kiemelési lehetőség, amit ehhez tennék. Annyit megírtam: kösz, nem kérem egyik ajánlatot se, mert nem vagy felkészülve erre a témára. Megúsztam, csak közvetetten hülyézett le és felajánlotta, tart nekem prezentációt a témában, ha partnerük kívánok lenni.

Ti akkor rúghattok labdába ott, ahol a valódi pénz terem, ha:

Megtanultok
normálisan kommunikálni egy potenciális vevővel.
Képesek
lesztek üzleti titkot nem tartalmazó ajánlatot tenni.
Nem várjátok el,
hogy a vevő az oldalatokat böngéssze.

Láttam már nagyon gazdag embert Internet és annak ismerete nélkül. Lehet, hogy pont ezért lenne rátok szüksége. De nem fogja elfogadni azt, aki lenézi, ráadásul átgondolatlanul folytat üzleti kommunikációt. Legtöbbször az ilyen emberek helyett jár a megfelelő helyeken a Szem.

Úgyhogy kívánok mindnyájatoknak jó szórakozást. Jusson morzsa tisztetek és hozzáértésetek szerint. A nap végére hozzám is befutott az a szakértők által írt levél, ami elfeledtette a fentiek élét.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A megjegyzések moderáltak, jóváhagyás után lesznek láthatóak.