Talán egy kis kioktatás nem art. Lehet életkori sajátosság, hogy fogalmad nincsen a történelemről, a demokrácia alapfogalmairól. De az is lehet, hogy ez a munkakori elvárás, hogy ne értsd hogyan működik a demokrácia és mi a különbség a bűncselekmény illetve a szólásszabadság között.

Nos akkor álljon itt egy kis gyorstalpaló kisfiam. Tőlem ha már a szüleid nem tanítottak meg.

Azt mondod aki síppal/kereplővel megy ellentüntetni az ne csodálkozzon ha vérző fejjel kerül ki onnan.

Nos én ezt egy kicsit másként látom.


Azért mert ott van és más a véleménye, meg nem verem meg. Kiröhögöm, netán rosszallásomat is kifejezem, de nem kívánok neki tüdőrákot, nem kurvaanyázom le és nem verem meg. Ez alapvetés. Nálam.

De nem árthat ha ezt a szálat tovább vesszük és talán megértened a logikáját:

  • Úgy gondolom, azért mert egy fiatal szőke lányon miniszoknya van, meg nem erőszakolom meg. Csak mert ott van és kihívó…
  • Nem köpöm le a hajléktalant csak mert koszos és kiszolgáltatott.
  • Ja, és nem verem meg az asszonyt csak mert én erősebb vagyok.

Értem, ez utóbbi nálatok, a ti politikai családotokban ha nem is elvárt, de elfogadott. Simán lehet valaki sikeres polgármester aki így hisz a keresztényi és polgári értékekben.

Nos én nem. Igaz én nem is hirdetem magam kereszténynek… Így semmiképpen sem.

Nálam a ti folyamatos gyucsánymonnyonle és gyurcsánytakarodj szólamaitok, az egymást érő tüntetéseitek és a 2006-os kordonbontásotok is belefért a demokráciába. Simán. Bőven.

Igaz, mondjuk a haverjaid tévéostromát, tankelkötését, molotovozását, barikád építését és a fél város felgyújtását már nehezen tudnám szimpla véleménynyilvánításnak nevezni. Ellenben sokkal inkább köztörvényes bűnözésnek nevezném. Esetleg puccs kísérletnek a fennálló hatalom ellen. Meg ha az a hatalom nem is tetszik.

Kicsit félve kérdezem meg: ha a síposok már garázdák, akkor azokat a tomboló véglényeket minek nevezned?

Jut is eszembe: hány is végezte börtönben közülük? Nem sok mi?
És hányan kaptak jól fizető állást?

Vajon ezek ugyanazok voltak akik aztán a választási irodánál a nyanyát védték? Esetleg most a Valtonnál dolgoznak?

Látod kis szívem, mások az értékrendjeink.
És az emlékezetünk.

Én például emlékszem hogy aggódtam értetek amikor 2006 október 23-án nagy felvonulást szerveztetek. Aggódtam, mert látszottak a mostani Valtonos lovagok a tömeg szélén…

És mivel tudtam hogy nem túl liberálisak a fiúk, így aggódtam mi lesz ha szabadjára engedik a keresztényi érzelmeiket.

De a viccet félretéve tényleg aggódtam. Egészen addig amíg a vén fasszal el nem köttettétek a tankot. Na akkor már úgy voltam vele, hogy ez nem sípos/kereplős vélemény nyilvánítás, hanem erőszakos bűncselekmény, ha úgy tetszik terror.

Békés fideszes tüntetők a tankkal
Fotó: Szandelszky Béla/AP
Talán elfelejted, hogy a gumilövedékek, a verés ezért volt, meg a rendőrök elleni korábbi attak miatt. Nem azért mert ott voltatok.

Na én akkor már nem előzetes letartóztatásban gondolkodtam mint a haverod a minap, hanem életfogytiglanban.
De ez elmaradt.

Az öregnek összedobtátok a bűncselekményért kirótt pénzbüntetést, ami ugye egyértelműen azonosulás a tettével. A többit meg simán felmentettek a pribékjeitek. Mind az összes bűnözőt. Akit meg nem azt a kormányváltás után rehabilitáltátok és szabadjegyet adtatok neki valamelyik stadionba.

Hogy áll ez aranyban a sípolós demokráciával? Hogy áll ez összhangban azzal, amikor az egyik politikai pedofilotok mar az ünnep előtt előzetes letartóztatást szeretett volna kerni egy olyan politikusra aki másként látja a világot mint te?

Vajon csak botcsinálta jogászok vagytok, akik a jogot akarjak a politika szolgálatába állítani, vagy úgy gondoljatok a jog a politika kiszolgálója?

Vajon te mersz majd a gyereked szemebe nézni és elmondani neki: ne ugass az aktuális kormány ellen mert levernek és ez így helyes? Ezt tanítod neki majd?
És ő erre vajon büszke lesz?

Vagy ilyen nem lesz? Mert esetlegesen ellenzékbe kerülve újra elfogadott eszköz lesz a síp és a kereplő, a kordonbontás, az utcai verekedés, a molotov? És tőlem elvárod majd hogy ezt megértsem? Újra…

Akkor majd újra kiálltok amellett, hogy magán biztonságiakkal vegzálni és kiközösíteni állampolgárokat az nemzetbiztonsági kérdés?

Sajnálom, hogy még ennyire fiatal vagy. Ha nem lennél az, akkor emlékeznél: az hogy te most ebből élsz, az csak azért lehet, mert mi elhoztuk, kiharcoltuk neked a szólásszabadság intézményét. Azt amit most te megvonnál kisfiam.

Nos amíg te lepkéket rajzolgattál színes óvodai füzetkébe, mi már tanultuk a szólásszabadságot. Azt hogy Kádárt, Szűröst, Pozsgayt el lehetett küldeni a fészkes francba… És elküldtük őket.

Mondjuk úgy küldtük el, hogy ti felvettétek párttagnak…
Szóval kisfiam, van még mit tanulnod.

Tisztességből, egyenességből, következetességből. Emberségből.
Hogy azt ne mondjam demokráciából és keresztényi értékekből.

Okés, értem, a fizetési papírodon ez a tétel nem szerepel, csak a pártod szólamaiban.
Amíg ez viszont így van, addig én büszke leszek arra hogy mi nem egy családba tartozunk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A megjegyzések moderáltak, jóváhagyás után lesznek láthatóak.