Fodor G., Lévai K., Lattmann T.– egyik történet szörnyűbb a másiknál, de talán leginkább a nemzetközi jogászé.

Előbb 2015. március 15-én meghirdette a „rendszerbontó népszavazást”, és egyszerre 19 pontban, ami első hallásra is az idiotizmussal volt határos. Ott voltam, jelen voltam, és már az utcán, a bejelentést hallgatva biztos voltam benne, hogy egy jogász nem lehet véletlenül ennyire naiv. Elvégre egyetlen népszavazási pontot is lehetetlen volt átvinni a Nemzeti Választási Bizottságon, nem tizenkilencet. Nem is lett az egészből semmi.

Akkor itt a fészen azt írtam, hogy Lattmann „rosszhiszemű politikai manőverbe kezdett, a rezsimmel egyeztetve”. Elképzelhetetlennek tartottam, hogy a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense belekezd a rendszer lebontásába, és semmilyen retorzió nem éri. Ez az egyetem ráadásul Orbáné, itt képezik a rezsimhű kádereket. Nem mellesleg az egyetem rektora, Patyi András egyben a választások piszkosságáért felelős Nemzeti Választási Bizottság elnöke is. Patyi mégsem bánta Lattmann élesen kormányellenes akcióját.

Aha.

Ezzel egy időben Lattmann az ellenzék körében megbecsült szakértővé, az ATV és a Klubrádió kedvencévé vált. Különösen a rádióból engem kiüldöző Pikó András futtatta, aki még ma is naponta azt hajtogatja, „nem érti, miért csinálja Orbán ezt, miért csinálja azt, ebben mi a jó neki?”

Majd, ha már Klubrádió sem lesz, talán végre megérti.

Lattmann következő nagy dobása tavaly szeptemberben jött: bejelentette, hogy több ellenzéki szervezetnek is ő lett a miniszterelnök-jelöltje. Aztán soha többet erről egy szó nem esett, mintha csak azt hozta volna nyilvánosságra, hogy az édesanyjának segített szatyrokat cipelni. Pont egy ilyen szélhámosságra volt szüksége az amúgyis katasztrofális hiteltelenségtől szenvedő ellenzéknek. Ha a „rendszerbontó népszavazás” 19 pontja idiotizmus volt, akkor ez a miniszterelnök-jelöltség már a zárt osztály kapuja.

Egy hétre rá ismét villantott: a Magyar Progresszív Mozgalom tagjaként, Tarjányi Péter biztonságpolitikai szakértővel közösen nekiállt Botka László „háttérbe szorításának”. Ez volt bejelentett programjuk műszaki leírása. Hogy miért, milyen alapon ártotta magát ebbe bele, nem lehetett tudni – de egy nyilvánvalóan egyre kórosabb egoinfláció újabb állomását láttuk. És persze mind többekben megerősödött a gyanú – ami belőlem a felbukkanása óta el se tűnt –, hogy az ünnepelt ellenzéki valójában kettős ügynök.

Most pedig már kisgazda miniszterelnökjelölt is, és márciusban országjáró körútra indul, azért, hogy „minél több választóhoz eljusson”. És ez teljesen logikus is, elvégre az ATV-ből megközelítően ekkora kárt nem tudna okozni.

Ha szerencséje van, útközben még Lévai Katalinnal is összefuthat.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A megjegyzések moderáltak, jóváhagyás után lesznek láthatóak.