Tele vannak a villamosok Budapesten a diákhitel reklámmal. Mivel igen közel a határidő. Érdeklődtem, mi a tapasztalatuk, régebben diákhitelt felvett ismerőseimtől.

Nem kicsit döbbentem meg. Többségük 2-300 ezer forintot vett fel a diákévek alatt, amit azóta is törleszt. Van akinek emellett a tartozása többszöröse az eredetinek. Hozzáteszem: a diákhitel kamata jóval magasabb mint más hitelé.

Ráadásul akinek törlesztetlen diákhitele van azt a rendeletek korlátozzák kedvezményes vállalkozás indításban is. Hiába lenne megoldás a katás vállalkozás a szerény megélhetésre és a hitel visszafizetésére. Nem teheti. Vállalkozás esetén ráadásképp még a befizetendő ÁFA is növeli a diákhitel részleteit.

Elgondolkodtató a következő részlet is: „Diákhitelem van, napi egyenleg szerint most 750 ezer tartozással. Már fizettem ki belőle fél milliót, de katasztrófa, hogy az elmúlt fél évben befizettem minden hónapban előtörlesztettem is, és a múlt decemberhez képest mégis most 50 ezerrel több a tartozás. Havi 10-20 ezer közt fizetek változóan, 8 ezer a kötelező most.”

Gyakorlatilag fiataljainkból örökké tartozókat, bármikor zsarolhatókat csinálhatnak diákhitel címén. Az ilyen hitel az uzsora csúcsa. Gondold át alaposan a döntésedet, konzultálj családoddal mielőtt igent mondasz!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A megjegyzések moderáltak, jóváhagyás után lesznek láthatóak.