Az imént egy gyerekkori barátom rám szólt, hogy ne kampányoljak a népszavazás ellen. Angliai magyarként ne.

Ezen elmerengtem.

Miért is ne kampányoljak? Hát hogy van a külföldön élő magyarokkal? Nem az a hivatalos direktíva, hogy a világ magyarjai mind szavazzanak?

Persze lehetőleg korlátozva azokat, akik vélelmezhetően nem baráti szavazatokat adnának le. (Gondolom majd Kubatov összeveti a listával.)

Miért van különbség a „görénypatkányliberális” angliai magyar és a „kedvesjóravalójobboldaliérzelmű” erdélyi között? Ezt azért jó lenne tisztázni, mert úgy érzem csak addig fontos egy külföldi magyar szavazata, amíg azok a Fideszre, a Fidesszel együtt szavaznak. Ha nem, akkor ne szavazzon, vagy csak nehezen, de mindenképpen kussoljon.

Persze a kérdés költői. A nyugaton élőket közel sem lehet annyira megvezetni mint a magyarországi magyarokat. Ránk kevésbé hatnak a mindennapi pártszólamok, az életünk, a munkánk egyáltalán nem függ semmilyen párttól. És lehet azért is mert látják hogy működik a világ Hegyeshalmon túl? Lehet azért mert van tapasztalatuk?

Lehet azért mert mi magunk is migránsok vagyunk egy másik országban?

De, nyugodtan hátradőlhetnek a fidesz szavazók: én nem szavazok. Csak véleményt nyilvánítok és kigúnyolom ezt a baromságot, de bennem van annyi tartás és gerinc, hogy úgy gondoljam, aki nem Magyarországon él életvitelszerűen, az ne is szavazzon. De sajnos ezt csak én tartom be. Nem szeretnék hogy én szavazzak és agitáljak Angliából, miközben a Fidesz vezérkar de facto fél Romániát és az összes határon túli magyar szervezetet leszopja néhány plusz szavazatért.)

Az életem igen jelentős részét (lassan 20 évet) éltem le Magyarország határain kívül. Vajon miért baj az ha talán némileg több rálátással rendelkezem a bevándorlás problémájára, a bevándorlókkal való együttélésről, mint azok a Fidesz prominensek és szavazók akik maximum turistaként látták a nyugatot, akik megijednek ha meglátnak egy indiait, akik nem beszélnek egyetlen nyelvet sem, akiknek a világhatár az előző rendszerhez hasonlóan Moszkvánál húzódik és a háttérben felcsendül az Internacionálé, miközben vágyakozva gondolnak a régi szép munkásőr időkre és mosolyogva csatlakoznak az új őrséghez, a határvadász alakulatokhoz?

Sajnos a Fideszes kormánytagok maximum a svájci bankszámlanyitáskor találkoztak a nemzetköziséggel.

De most komolyan, mennyi világlátása és tapasztalata van egy Matolcsynak, egy Szijjártónak, egy Mengyi Rolandnak, egy L. Simonnak, egy Rogánnak, egy Lázárnak? Okés a Lázárnak van. Állítólag már jelentős mennyiségű nemzetközi luxusszállodát végignézett…

Ezek a hitelesek? Viccnek is rossz.

Aki ismer, pontosan tudja milyen vagyok. Köpködtem a komcsikat, vertek a szocializmus védelmezői, de ez nem azt jelenti, hogy automatikusan barátja lennék egy populista baromságot szajkózó brancsnak, csak azért mert az „papíron” kommunista ellenes.

Öreg vagyok, az átlátszó maszlagnak nem dőlök be. Nekem a szavak kevesek, engem az érdekel amit csinál, nem csak amit mond. Főleg, hogy mindig is az volt a véleményem Orbánról, hogy Oxfordban melegítette a seggét pártengedéllyel, liberális elveket vallva, Soros pénzen, míg minket már akkor vertek a rendőrök.

Engem egy ilyen ne oktasson.

Így aztán ki kell röhögnöm ezt az egész népszavazósdit, kigúnyolom. Mert ennyit érdemel.

Nem a népszavazás intézményét, hanem ezt a népszavazást.

Ennek sok oka van. Az első az, hogy nem szeretem ha egy lopást valaki hazafias tájékoztató kampánynak állít be. Márpedig ez lopás. Aki a reklám szakmához egy cseppet is ért, az pontosan tudja hogy ennek a kampánynak a kivitelezése sokszorosan túlárazott. Az elérésben sokszor csak marginális szerepet játszó újságok, tévék, rádiók vitték el a kampány 90%-át. Ez egy tény, ergo nem is akartak széleskörű tájékoztatást...

Egy ilyen médiavásárlásnál, ha magáncégnél történik akkor a médiavásárlásért felelős szakember állása aznap délután megszűnne… Aztán az is egyszerű matek: a Kétfarkú (az én segítségemmel) század annyi pénzből csinált közel akkora kampányt mint a Fidesz az állami milliárdokból. Ez pedig nálam simán hűtlen kezelés, sikkasztás. Mindez titkosítva, ellenőrizhetetlenül.

Egy dolog, ha valaki nem szereti a más nációhoz tartozókat, magánügy. Megint más adminisztratív feltételekhez kötni a tartós letelepedésüket, sok ország csinálja ezt. És megint egy más dolog csúcsra járatni a bullshit generátort, szó szerint terror akciókkal és a szomszédba beköltöző nomád hordákkal, iszlám mecsetekkel és sariával riogatni a vidéki nyugdíjas hálózatot. Állami szintre emelve és évtizedekre beplántálni a felnövő generációba az idegenektől való félelmet és gyűlöletet. Aki más az veszélyes…

Amúgy a jobboldal, Fidesz a magyaron kívül amúgy is minden más népet lenéz. Ostobának, nevetségesnek, múltnélkülieknek, csalónak, a történelem rablóinak titulálják.

Számtalanszor hallottam ezt az angolokról is jobboldali barátaimtól. Ezt az amúgy is felsőbbrendű és kirekesztő habitust most megspékelik a félelemmel. Ez pedig gyilkos kombináció. Ezt csinálták a komcsik is negyven évig. Egész generációk világképét és gondolatvilágát nyomorították meg.

Lásd az MSZMP csecsein szocializálódott Fidesz vezérkart…
Miért kellene ennek megismétlődnie?

Nem, nem kell. Ha annyit tehetek ezért hogy kiröhögöm az új agitprop szellemiséget, az állami propagandagépezetet, akkor jó. Az én eszközeimmel megtettem amit lehet. Mondjuk én személy szerint örülök neki, hogy a fiaim nem ebben nőnek fel, nem részesei ennek a baromságnak.

Én büszke vagyok rá, hogy a fiam más nációkkal elfogadó, a barátai sokszínűek. Neki egy pakisztáni nem ellenség, hanem focitárs, egy ghánai nem elmaradott nomád, hanem a legjobb barátai egyike. Hogy tiszteli és elismeri a más kultúrákat, nem pedig irtózik és retteg tőle.

Szégyellnem magam ha ez másként lenne.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

A megjegyzések moderáltak, jóváhagyás után lesznek láthatóak.